Pages

Monday, February 14, 2011

Menghayati Maulidul Rasul


1. marilah kita sama-sama menghayati dan menyelusuri sirah perjuangan baginda rasulullah sehinggakan sinar Islam itu akhirnya menerjah kepada zaman kita.

2.jadikanlah rasulullah sebagai qudwah hasanah dalam kehidupan seharian kita tidak kira dari aspek yang mana sekalipun, kerana rasulullah diutuskan untuk menyempurnakan akhlak manusia.

3.ayuh bersama menghidupkan sunnah rasulullah yang telah ditinggalkan kepada kita, sesungguhnya sunnah yang paling besar adalah menggerakkan gerak kerja dakwah supaya manusia akan kembali untuk menyembah dan mengesakan Allah semata-mata.

4.ayuh baca hafal dan ceritakan tentang kisah perjuangan rasulullah ini supaya generasi yang terkemuadian akan dapat mengambil manfaat seterusnya mengikuti tauladan yang telah ditinggalkan oleh baginda.

5.sentiasa meletakkan dalam diri kita tanggungjawab yang besar dalam memelihara nama baik rasulullah yang sentiasa difitnah dan dikeji oleh orientalis barat yang tidak bertanggungjawab.

6.bayangkan dihari akhirat kelak, kita akan berpeluang untuk berjumpa dengan rasulullah. dapat menyentuh malah memeluk susuk tubuh yang mulia itu, kemuadian menceritakan betapa sepanjang hidup didunia ini sentiasa merasai kerinduan untuk bertemu dengan baginda. lalu kita mengikuti rasulullah masuk kedalam syurga dan hidup bersama dengan orang yang selama ini sangat mencintai kita sepenuh hatinya.

Ya Allah, jadikan kami orang-orang yang beriman dan berikan kami peluang untuk bertemu dengan Rasulullah. sesungguhnya Kaulah yang menjadi saksi bahawa kami sangat merindui kekasihMu itu.

1 comments:

::fadxieza:: said...

salam maulidur rasul.:)