Pages

Saturday, August 13, 2011

Untukmu sahabat


Sahabat…

Aku tak tahu kenapa aku dipilih

Aku tak tahu kenapa aku disini

Tapi aku tetap besyukur

Kerana dipertemukan sahabat seperti kamu.

Sahabat..

Perjumpaan yang singkat selalu bermakna buatku

Senda yang sementara sentiasa teringat dimindaku

Perjalanan yang dekat terasa begitu indah buatku

Kerana sepanjang masa itu aku bersama kamu.

Sahabat…

Kadang-kadang aku terasa lemah derita

Seperti dunia menjadi sempit seketika

Tiba-tiba hadir sebuah cahaya

Yang menjadikan aku ingat semula

Itulah kamu yang sentiasa bersama dukaku

bila aku dikurniakan peluang

Aku sering lupa kepada Sang Pemberi Peluang

Akhirnya terpaanmu mendatang

Mengingatkan aku terhadap apa yang harus diperjuang

Kerana teguranmu padat dengan kasih dan sayang

Sahabat…

Aku bukan orang kaya yang boleh memberikan kepentingan harta

Aku bukan Rasul yang mampu memberikan syafaat di ahkirat sana

Aku bukan orang ternama yang akan membuat kamu terkenal

Aku cuma insan biasa yang sentiasa berdoa agar kamu bahagia

Sahabat…

Hari-hari yang telah kita lalui bersama

Banyak yang telah mematangkan kita

Aku doakan untuk kita semua

Agar sentiasa manis dalam perjuangan menuju redhaNya


Terima kasih sahabat, moga ikatan ini sentiasa kekal diatas landasan aqidah kepada Allah

0 comments: